Vildsvin x4, Rådjur x4.

Hejhopp

Igår hände inte så mycket.. så därför skriver jag inte så mycket om det. :P 
Det största var att Johanna fått en liten tös. =D Grattis Per och Johanna.

Idag då.
Hoppa in i duschen och sedan så fixa pappa och jag lite matsäck.
Sen brumma vi iväg till Viken(pappas jaktmark).
När vi nästan var framme så sprang det 3st vildvin över vägen, inte alls långt bort.
I flera år har jag velat se vildsvin, men har aldrig lyckas, så jag blev väldigt lycklig. =D
Men pappa tvärstanna bilen och tog ut Molly (pappas wachtelvalp,framtida vildsvin/älg/alltihop hund) för att hon skulle få känna lukten och spåren riktigt färskt. Ja så fort pappa öppna bakluckan istort sett så började hon råskälla och sprang rakt in efter dom. Härligt. :P
Ajja sen satte vi oss i bilen igen och åkte vidare, sen när vi stanna så gick vi en bit för att rasta hundarna.
Sedan fikade vi, sjuukt gott med varm choklad ibland :)
Vi kasta in alla hundar i bilen förutom Molly, sedan gick vi runt och spana lite, kollade efter något skjutbart, men icke sa nicke.
När vi kom tillbaka till bilen så fikade vi igen. njam.
Satte oss i bilen och började röra oss hemåt.
När vi åkt en stund så ser jag något udda vid sidan och kollar då dit och då står det en liten gris där i vägkanten, kanske bara en tre-fem meter ifrån bilen.
Jag ropar "stanna, backabackabackabackabackabackabacka" pappa backar och där står den, så fin.
Den lunkade lite långsamt in i skogen.  Det var en "rödgris" alltså en unggris som är lite rödbrun i färgen.
Jättefin var den.
Ah vi såg fyra rådjur också på vägen dit och hem.

Efter det att vi kom hem så har jag inte gjort någonting.

Eller jo jag har kollat tågtider inför imorgon.
Åker från örbyhus klockan 08.44.
Åker till ljusdal och sen tillbaka till gävle. Lite surt men det är det värt :D


_____________________________________________________________________________________________

Gud vad vissa människor kan göra en lite extra glad.
De kan få en att känna sig så betydelsefull. Tack så mycket.
A.F.C.V.P.M <3
 
_____________________________________________________________________________________________

Heeeejs.
Mooa. =)

Kommentarer
Postat av: Frida

Hihi:P längtar tills du kommer<3

2008-12-29 @ 20:13:42
Postat av: carron

fan va fränt att se vildsvin, de vill jag också!:D och va roooligt det ska bli att du kommer!!:D

2008-12-30 @ 11:48:42
URL: http://carrons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0