tjohej fi och faderittan... *visselvissel*

åh fy bövelen vilken dag!

Vet inte vart jag ska börja riktigt.
Men rent logiskt så borde jag ju börja från början. Eller hur?

ah bra då gör jag de.

Idag vakna man klockan 8 ca.
av att grannens münsterländer anlände hem till dom och börja råskälla.
(Jag klär på mej och suckar över att det bara är en torsdag, då det inte var planerat att ngt spec. skulle hända.)
Susanne knackar på min dörr och frågar om jag är vaken och säger at jag ska börja med att ta ut Tuva.
 (Jag ville helst börja med frukost efterom jag la mej hungrig igårkväll)
Så jag stapplar upp på övervåningen för att hämta Tuva.
Går ner igen och släpper ut henne.
Medans jag står där ute så ser jag denna münsterländer, på fel sida av staketet.
(Jag tänker att vah fan ska jag göra nu då, jag har en rymmande hund på andra sidan staketet, samtidigt som jag har en bajsnödig rymningsbenägen taxtik på insidan av staketet.)
Ah jag ropar på Tuva att komma och säger att neh du får bajsa någon annan gång.
Jag går upp med Tuva lite snabbt, säger åt Susanne att grannhunden rymt.
Hon tar upp telefon och ringer ägaren.
Hon säger sen åt mej att jag ska ta med mej en hund (Toyan) för att gå ut och leta och locka.
Så jag tar bara på mej en jacka och slänger på mej skorna och går ut.
(Haha och påvägen ut så tänkte jag på det jag sa när jag vakna, att det inte kommer hända ngt idag. Bara därför så hände det här liksom.) 
Visslar och letar, lyssnar framförallt!
Jag hör honom låångt borta.
Jag går över en jävla åker så jag blir alldeles blöt om fossingarna. Toyan sjönk ju igenom snön varannat steg ungefär, så gentleman som man är så bar jag henne ungefär över halva åkern.
Sen när jag väll kommit till vägen och känner att nu är jag ganska nära honom så ringer Susanne och säger att jag ska komma hem så jag inte fryser ihjäl.
Frös det gjorde jag, väldigt mycket.
Öppna vidder, iskall blåst, inga vantar, ingen halsduk, ingen mössa och dessutom uppsatt hår. FY FAN säger jag bara!
När jag nästan är hemma så ringer Susanne igen, för att fråga när jag kommer.
Haha vaddå bråttom, fan jag var ju hur långt bort som helst. Tror hon att jag tar flyget hem eller xP

Ah sen väl inne så fick jag i mej lite frukost och fixa lite me hundarna.
Sen så står Susanne och pratar i telefon(som vanligt:P) så skriker hon "Neh nu är han ute igen! Moa du får springa ut och fånga honom och spring och knacka på dras dörr och säg att an är ute igen."
Så jag springer ut i bara tofflerna i snön och då var redan grannarna ute.
Så jag gick runt huset och fick tag på han.
Casper hette han tror jag^^

Susanne var något irriterad över att de släppt ut han igen.
Och så fick man igen höra hur korkade ens hundar är!
Eller kanske inte specifikt mina hundar men alla hundar som stannar innanför tomtgränsen snacka hon skit om.
Att hundar som stannar innanför tomtgränsen är idioter och de har ingenting innanför pannbenet!
En hund med hjärna ser inte staket som ett staket, att man ska stanna innanför det utan neh de ser det som en utmaning, hur tar vi oss ut genom det?
Jag blir bajssur över att hon jämt trycker ner allt och alla!
Fan i har jue inge staket alls hemma i Ramsjö och våra hundar försvinner ingenstans, fan våra hundar är ju ute helt själva utan att vi behöver kolla till dom.
Inte fan är väll dom korkade för det!?

Oj nu blev det en massa detaljer igen, men ajja. Live with it!

sen så har det varit valpköpare här.
De ringde idag, kom hit idag, betala halva hunden idag, vi åkte och besikta och vaccinera den idag och imorgobitti hämtar dom honom. Snacka om snabb affär! :P

Sen kom det en uppfödare hit och skulle hämta foder.
Det visade sig att hon hade Flatt-uppfödning. Black Micas kennel.. ska in och kolla på den nu när jag slutat skriva ^^

ah och sen vid halv sju drog vi till veterinären och vid 8 kom vi hem. Jag satte mej en snabbis här vid daton.
sen släppte jag in Buffy till sina valpar.
Kolla sen på värsta bilförarköret.
och sen kollade jag och Susanne på Knutby grejjen.

sen har vi inte gjort så mycket mer.

Eller jo jag har fått mer beröm från Susanne idag. Kul att höra ^^



Åh besviken på 3 personer idag.
Bajs asså!

Man vet fan inte vilka man kan lita på.
Vem kan man öppna sig för och sedan lita på att det inte går vidare till någon annan?
och speciellt inte till den man minst vill att det ska hamna hos?

Jag vet iaf 2 personer man inte kan lita på iaf!
En av dom har gjort det förut. Men du är för feg för att stå emot pressen. Du vill bara känna dej omtyckt av alla, men sanningen är att du bara sårar när du gör som du gör.


Åh fan vad arg jag är över att jag inte får skjuts hem!!
Min syster kunde antagligen inte fixa hundvakt så hon kunde inte komma upp.
Vilket betyder att jag inte får någon skjuts.
Så jag är så jävla förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen!
Alltså måste jag nu ikväll ordna om och planera min packning!
Efterom jag ska ner till sthlm sen efter mitt lov så ska jag lämna saker kvar hos pappa som jag kommer behöva i sthm men som jag inte behöver över lovet.
Värsta drygt jue!
Bajskorvars otur man ska ha jämt och ständigt!!



Neh nu ska jag packa och kolla runt lite på datan.
Hare så bra ni kan.
Hejjs.

Kommentarer
Postat av: carrons

jamen de lät ju som en underbar dag hörrudu!;) låter tråkigt dedär med susanne bara, men hoppas allt ordnar sig!

2009-02-13 @ 08:29:31
URL: http://carrons.webblogg.se/
Postat av: carrons

vill bara önska en riktigt härlig alla hjärtans dag!<3

2009-02-14 @ 15:18:29
URL: http://carrons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0