Vill vara överallt. (lååångt inlägg!)

Jag vill vara i Ramsjö, i snön och med hundarna och Mamma, Thordan.
Jag vill vara i Myra, med hundarna, Pappa, Sanna och Nina,
Jag vill vara i ljusdal, med klassen, kompisar.. bara få vara där.
Jag vill vara här på praktiken.
Jag vill till Ljungdalen och bara ta det lugnt och njuta av det ljuva livet.

Jag saknar the old good days...
...då vi(Frida, Malin, Madde, Niki och Jag) hade det som bäst, utan massa konflikter.
... Då man bara kunde leva utan att tänka på framtiden.
... Saknar sthlms tiden, alla människor.
     - Anna, Hanna, Levi, Madde, Isa, Malin, Tina.
... då man åkte till pappa varannan helg.
... då det var Chrille, Jenny och jag.
... då det var Nath och Jag.
... då man spela basket på gården med Chrille, Rikard och Magnus.
... då mn tog promenader och träna på Järvafältet.
... då man kunde gå till mormor anytime.
... då man kunde shoppa anytime.
... då Milton levde.
... då man gick på Sjöbergska.

ah.. det är mycket man saknar. 


Nu är det enda man ser framför sig, en osäker framtid. 
och alla dessa frågor. 

Vart ska man jobba? Kommer jag få nå jobb? 
Vart kommer jag bo? Om jag får jobb, hur blir det med AxA? 
Ska jag plugga vidare? Isåfall vad?
Vill jag hålla på med djur eller ska jag satsa på något annat?
Kanske Snickare eller målare?

jah många frågor har det flugit igenom huvet. 

Det tär väldigt mycket på hjärnan att bli vuxen. 




Ajja nog snackat om det. 

Min dag då. 
Jaah, man gick upp klockan halv 6 ungefär. 
Åkte från Myra tjugo över 6 ca. 
Var här på praktiken ca 10 i 9. 

Har gått två långpromenader idag. 
Först gick jag med Baron ofc. 
Hahah jag hade faktikst jättekul. 
Vi gick till mitt favoritställe. Jättefint är det. 
Jag tog lite kort på mej och Baron tillsammans i det underbara vädret som varit idag. 
Sen vände vi och gick hemåt. 
Jag börja leka med honom, och han är så underbar när han studsar och leker. 
Sen börja jag/vi springa. 
Det var jätteskönt, fast lite ont i halsen för kylan. 
Så vi sprang ungefär halva vägen hem^^ 
Bästa promenaden på länge :) 

sen hem på lunch 

sen promenad med Egon och Vicki. 
Det var inte lika kul. :P 

Sen så har jag typ bara tagit det lugnt. 


Sitter här och slappar, löser korsord och fipplar med kort. 
Lite sur jag är på mej själv att jag inte har med sladden till mobilen. -.- 

Jag tänker på helgen. 
Jag var inte så glad över att pappa jobbade både fredag och söndag. 
Jag skulle inte varit lika "ledsen" om jag vetat redan innan att han även skulle jobba dygn på söndagen. 
Men ingen sa jue det till mej så jag blev lite sur då. menmen. 
Limpan hade/har problem med sitt öga. Inge kul det heller. 
Sanna och ja har haft det bra i helgen iaf ^^ Det var jättekul att fixa henne i lördags, hon blev massor med fin! 
Sen så har jag kommit fram till hur mycket jag älskar Molly, skulle kunna sno med na i väskan när jag ska hem sen, :D 
Så underbar. 

Något som gjorde mej jätteglad i helgen, var det pappa gjorde för mej. 
Han vet hur mycket jag älskar att åka ut i skogen och spana. 
Så i lördags när vi bara skulle ut å gå med hundarna så fråga han om vi skulle åka till Viken istället och kolla lite. 
Och jag tyckte jue att det var en en dum fråga med ett självklart svar! :P 
Sen när vi sätter oss i bilen så säger han att han vet hur mycket jag älskar det så därför gör han det. 
Visst tycker han det är kul också, men det är jue inte så att han åker dit så ofta. 
Men han gör det för min skull :D Då blev jag jätteglad. 
Älskar min pappa såå mycket. 



Jag förstår inte riktigt dom som bråkar med sina föräldrar hela tiden. 
Jag har aldrig båkat med någon av mina föräldrar, skulle inte komma på tanken heller.
de är alldeles för bra för det.

Min mamma är bäst. 
Hon är den ända som förstår mej, hon är den som alltid hjälper mej och kommer med smarta tips. 
Hon har i stort sett svar på allt. 
Jag vet verkligen inte vad jag skulle göra utan henne. 
Vi kan ha så himla trevligt och roligt tillsammans. 
Hon är den bästa hjälpande handen man kan ha! 
Visst går hon mej på nerverna ibland, men vem gör inte det!? 

Min pappa han är också bäst, fast på ett helt annat sätt. 
Han är min hjälte. 
Man har aldrig en tråkig stund när man är med pappa. 
Men nackdelen med honom är att han inte förstår mej, iaf inte på det sätt som jag vill. 
Där är mamma absolut nr 1. 
Men pappa, det finns inga ord för hur mycket han betyder för mej. 
Han är så himla mån om sina barn och sina djur! 
Han går hem hos alla människor. Han pratar med alla åt höger och vänster. 
Och bara äger alla! 
Han är bäst <3





Imorgon så ska Mats och Susanne åka och kolla på ett hus i Järlåsa. 
Hon sa att jag får välja själv om jag ska följa med eller inte. 
Jag har dock inte bestämt mej än. Skönt att vara här själv, men ändå kul att åka iväg och göra något och inte bara sitta här och uggla. 
Får se hur jag gör.



Jag funderar fortfarande på att skaffa en valp. 
Jag vill få det att funka. 
Kan inte någon komma och bli värsta superhjälten och fixa det åt mej?
 
 
Kraaams


Lycka till i Norge Frida.
Lycka till i slakteriet!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0