Fylgia.

haha lite coolt namn faktiskt, Fylgia.

Fylgia ska flytta typ imorgon eller i övermorgon.
Hon är snart 7 år och hon har just nu en kull valpar, men hon har tröttnat på valparna och dom behöver inte henne längre.
Så nu ska hon få flytta till ett nytt hem.
Hon måste ju vara fräsch när hon flyttar, så nu har jag kammat öron, badat och schamponerat och klippt klorna på henne.
Hon är så jävla gullig, Men hon har en tendens att bita i kläderna så jag är inte så glad.
Som tur var har inget gått sönder, ÄN det vill säga.

ah neh men vela bara berätta den lilla händelsen.. har lite tråkigt.
 Funderar på att kolla på en film tills vi ska börja jobba igen.

Jag trivs här på Klockarbol's kennel. Det är inget fel så.. förutom att min allergi bryter ut jämt.
Allergi = OLYDIGA HUNDAR!
Jag tål det verkligen inte. Asså ja visst lite olydiga spelar ingen roll.
Men då hundarna hoppar upp på folk heela tiden, hoppar upp på bänkarna i köket, biter i kläderna, biter i händerna, kissar och bajsar inne, står inne i diskmaskinen och slickar tallrikar. HUALIGEN! och detta är inte allt.
Alltså man har inte så många hundar så att man inte kan kontrollera dom. Jag vill ha tax, men jag skulle aldrig skaffa en härifrån. Inte en vuxen iaf.
En uppfödare borde visa att dom kan sina saker och inklusive lydnaden.
Aja nog om det.


Skriver mer sen. Heeej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0