Good day SWEDEN!

hallojsan allihopa!

Idag fick man sova fram till halv 9, fettskönt asså.
Fast jag hade somnat med hörlurarna på mej, och det är ju såna här stora hörlurar. Så jag har legat på rygg hela natten.
Vakna halv 8 imorse av att jag inte kunde vända på mej. Jävlar vad ont i nacken jag hde då.
Har som tur var blivit bättre under dagen.

Ja idag har det gått av bara farten.
Givit hundar mat, släppt ut hundar, gått runt och plockat skit, skurat inne hos valparna, fixat vattenskålarna inne i hundrummet, Vart ute på 3 hundpromenader, lyssnat på susanne som pratat med en tjej som är intresserad av en valp,
klippt klor på 3-4 hundar, skrapat och borstat tänder på en hund, borstat en hund, tagit kort på valpar.
Ja jag har gjort lite idag då ^^ men idag har det varit ganska kul iaf.

Men två saker som irriterar mej, fan att jag alltid ska vara så negativ men ajja, är att susanne inte frågar mej någonting, Liksom man kan ju vara liite engagerad i sina elever, fråga vad man har för hund, vad man gör med den och ja blablabla ...men neh hon pratar ju bara om sig själv och sina grejjer hela tiden. Det gör mej jätteirriterad.
Och en annan sak som också har att göra med att hon inte frågar, är att hon tror inte att jag kan hundar alls, i ena stunden tror hon att man är värsta proffset och i andra så tror hon att man är dum i huvet.
Som idag när vi skulle ut å gå så säger hon en sån simpel sak som att "Ja hundar ska ju gå på vänster sida." Men vem tror hon att jag är!?
Om hon vet att jag går på hundgymnasium och har hundar själv, tror hon inte att jag vet en sån jävla självklarhet!!!
Om hon bara frågat mej en sån enkel fråga som att "Vad gör du med din hund då?" så hade hon nog förstått att jag kan hundar.
Fan min hund är hundra gånger lydigare än vad alla hennes hundar är tillsammans!!!
Ah nu då nästa negativ grej är att hon ger mej lektioner i att fota, liksom ja men sätt dej i höjd med dom och så ska du sitta på ett sånt avstånd och jadijada. Men asså seriöst, blir så irriterad. Och visst, jag är ju inte bäst på att fota men jag vet nog ändå the basics. Som att man ska sitta i höjd med hunden.

Ah neh inget mer negativt.

Har haft en bra dag idag :)
Pratade med pappa om på fredag, då jag ska hem till honom.
Han slutar jobbet på fredagmorgon och kommer till Uppsala ungefär vid 10-halv 11 då ska jag  kanske få sluta tidigare så att han hämtar mej där.
Ska bli sååå skönt att komma hem till pappa :) Älskar min pappa! <3

Neh nuu vet jag inte vad jag ska göra faktiskt.. få se om jag får någe mer uppdrag eller om det är lugnt ett tag.


Ikväll/inatt så ska Susanne och Mats åka och hämta deras dotter Malin på arlanda så då blir jag själv här i huset.
Hon pluggar i England så hon kommer hem hit för att gå på sin farmors begravning som är imorgon. Vilket betyder att jag kommer vara här själv imorgon eftermiddag :S Hur fan kommer det gå? Bra säkert :P

Ah neh vi höres lite senare. Heeej

Kommentarer
Postat av: carrons

det är faktiskt rätt kränkande när folk automatiskt tror att man inte kan nånting, känner igen de från min praktik också, men de är då man ska stå på sej liksom, visa your feets moa!;) haha, du är bäst.

2009-01-22 @ 17:04:46
URL: http://carrons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0