Klockarbol - Uppsala - Myra

Swooosch
Gick upp tio över sju typ.
Åt frulle, fixade åt valparna, packade och sen drog vi till Uppsala.

Lämnade av Malin vid tåget. Sen drog jag och Susanne och lämnade av Fylgia(Roxan) hos sin nya husse och matte.
Åkte sen till posten och sen till coop.
Ringde pappa och vi bestämde att han skulle hämta mej vid IKEA.
Så jag satt där och vänta så fint så :P
När jag såg pappa komma så kunde jag inte hålla mej, jag log så himla mycket så jag kunde inte sluta. Var så glad över att träffa pappa :)

Vi drog sen till Gränby och kollade lite grann. Jag köpte en ny tröja =)
Gick på systemet och sen på burger king.

Drog sen hem till MYRA!

Å jag pratade så jäävla mycket. Min pappa har nog aldrig hört mej prata så mycket förut xP

Väll hemma så tog vi en liten promenad med hundarna, tog in ved, matade småfåglarna, kollade fårena.
Gick sen in och "fika", pappa somna som vanligt på kökssoffan och jag satt och läste jakttidningar.

Vi drog sen till Viken för att kolla efter lite vilt.
Vi stanna bilen för att kolla spår, såg mycket rådjursspår men sen så såg vi lodjursspår(mina första) ja och så såg vi lite grisspår.
Tog en promenad med hundarna ut till en av foderplatserna, såg där ännu mera lodjurspår.
Allt ensilage var typ slut så vi hämta och la ut lite till, volvon fick agera traktor xP
Sen drog vi oss hemåt. Då stanna vi på ett till ställe för att kolla foderplats.
Då när vi nästan var framme så flyger det upp en gris(vildsvin) från foderplatsen. Typ 50-60 meter ifrån oss.
Molly blev galen XD Hon kommer bli en så jävla bra jakthund asså!
Vi gick fram och kolla läget och så att Molly fick spåra lite grann.
Då visade det sig att grisen gjort en lega i ensilaget :P Smart gris där då, att lägga sig på maten.

Väll hemma så möttes man av Sanna. Glad som vanligt. :)
Vi satt och prata lite grann och tog det lugnt tills Nina kom hem och fixade suuupergod mat!
Lövbiff, potatisgratäng, halloumi, vitlökssmör och sallad! NJAM!
Älskar Ninas mat!<3

Nu så har jag sutit här och irriterat mej på en person och på att jag inte kunnat logga in på min blogg.
Nu äntligen funkade det!

Ska snart ner och kolla på Let´s dance.

Hahaha pappa har gjort upp en plan åt mej.
Skirva ett CV och skicka till IKEA, skaffa en vorsteh-tik, fixa jägarexamen och fixa körkort
Och allt detta ska  vara fixat och klart till typ den 23-24 augusti då pappa ska upp till härjedalen och jaga x)
Körkortet ska åtminstonde vara fixat tills dess! Förhoppningsvis jobb på IKEA också.  En vorsteh-tik skulle inte heller sitta fel ^^
Menmen får se hur det bli med det :P



Idag så berätta pappa något för mej som gjorde mej jätteförvånad.
En person jag träffade för ganska längesen som jag knappt kommer ihåg, kommer ihåg mej och gillar mej x)
Fett coolt :P
 

Hare bäst så ses vi.

Jag har jättemega otur. Pappa ska nämligen jobba dygn imorgon :(
Så han drar till jobbet imorgonbitti och kommer hem igen på söndagmorgon.


Heeejs

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag kan hjälpa dig komma igång med körkortet när vi kommer tillbaka från praktiken :)

2009-01-23 @ 20:29:05
URL: http://hannaborjeson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0