Myra -Österbybruk -Uppsala -Ramsta -Klockarbol

Så såg min morgon ut.
En jävla massa resande, men det gick bra iaf.

Fan jag var rädd för att jag skulle ha värsta tråkigt den här veckan, men det verkar som att det kommer bli ganska kul.

Idag har jag jobbat heela tiden typ.
Min dag,
- Kom hit vid 9
- Gjorde rent hos valparna.
- Umgicks med valparna så de skulle få springa av sig.
- Gick ut och plocka skit på tomten.
- Gick upp och klippte klorna på småttingarna.
- släppte ut Buffy.
- Klippte klor, borsta tänder på Kompis.
- Klippte klor, Borsta och skrapa tänder, borstade igenom pälsen på Nelson
- Klippte klor, Klippte tassar, Borsta igenom, Borsta och skrapa tänderna på Chili.
- Gick 2 km med Baron.
- Åt lunch.
- Gick 2 km med Egon och Vicki.
- Tog ut Buffy och gav henne mat.
- Id- märkte 3 valpar som flyttar i helgen. 
- Skrev i en massa papper åt Susanne, stamtavlan och jordbruksverket.
- Gav valparna mat. 
- Släppte ut valparna på golvet igen så de fick springa av sig. 
- Tagit tempen på Tuva, som ska valpa närsomhelst. 
- Tagit det lugnt ett tag. 
- Gav Baron mat. 
- Åt middag. 
- Och nu sitter jag här. Bara kvällsrundan kvar. Skönt! 


Pratade med mamma under en av promenaderna. Hon städade min lägenhet, gud så sorgligt! *snyft*


Jag är så kär i en valp. Tyvärr är hon den fulaste av alla men det skiter jag i . 
Hon är så jävla underbar. 
Har inget kort på bara henne. Ska försöka fixa det ^^ 
Kan ingen ge mej 12 000 kr?


Under middagen så ringde pappa mej. Han har nämligen varit och jagat idag. 
Pappas tax Limpan är livrädd för vildsvin, hon blir helt borta om hon får lukt av dom.
Men idag förvånade hon oss alla :P 
Pappa stod bredvid en gran och Limpan springer runt och runt, efter spår då.
 Och helt plötsligt kommer hon i vind och hon ställer sig på bakbenen och börjar råskälla och pappa tar då något steg fram och ser då att det rör sig i granen bredvid honom, sen ser han ett grishuvud. De springer iväg och Limpan efter! 
Hon driver i ungeär 20 minuter! 
Men fatta läskigt, att pappa stod bredvid den där granen i typ 5 minuter och så ligger det 3 grisar där inne. 
Moa får PANIK!!! Kommer aldrig våga gå i skogen där jue.  

Sen har Molly fått pröva jaga idag. Hon är jue typ 11 månader så det är dags att hon får börja pröva sina vingar. 
Hon har ju jagat förut fast på mer egna beslut, utan pappas tillåtelse :P 
Hon var jätteduktig idag, Hon höll koll på pappa hela tiden. 
Hahaha hon kom bärandes på ett rådjursben som då ett lodjur slagit troligtvis. Lite roligt :P 


Ah nu ska jag få ta det lugnt resten av dagen typ, kommer väll smågrejjer isåfall. 


Imorgon så ska vi göra morgonronden och sen ska vi åka och handla/shoppa lite grann. 
Måste passa på nu eftersom vi inte vet när Tuva ska till att börja valpa. 
Äntligen börjar det hända lite saker ^^ 



Jag måste fan se till att jag får min lilla plutta innan hon går och blir såld :P 
Jag är störtförälskad i henne. 

 
På onsdag så ska vi till veterinären och besikta 3 valpar.  Ska bli roligt ^^
Å se hur det går till.


Neh nu ska jag nog kolla runt lite på intUrnet. sen kanske det blir till att kolla på nån film. :)



Hoppas eran dag har och kommer fortsätta att vara bäst!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0