ojojojojoj. (Varning för långt inlägg xP)

Vilken daag!
Min dag har varit såå lång att jag knappt minns min morgon och ändå så är inte dagen slut -.-

Ah jag gick upp klockan 4 iaf. Hur trött som helst. 
Packa och fixa i ordning allting.
Helt plötsligt ser jag att klockan är 20 i 6 och tåget ska gå 6.. bara liiiite stressad.
Så jag skyndar mej iväg, kastar in nyckeln i brevlådan och börjar ta mej ner för trappen.
Men redan då känner jag att det inte kommer gå.
Jag tar mej inte ens ut från Gärdeåsen (bostadsområde) innan jag kastar väskorna i backen och ringer mamma och börjar grina. Jag hade såå ont i ryggen! och klockan är då 10 i och jag vet att jag inte hinner.
Så mamma blir ju då tvungen att åka ner till Ljusdal och eftersom jag kastat in nyckeln i brevlådan så kunde jag ju inte komma in i lägenheten så hon fick komma ner helt enkelt.
Så ja släppade tillbaka väskorna till en bänk och satt där i typ 20 minuter för att andas och ta det lugnt. Sen släpade jag väskorna in i min port för att sitta där och vänta. Inom 1 timme och 10 minuter så var mamma där.
Tack gode gud.
Vi åkte ner till stationen för att kolla när nästa tåg gick. Då var det typ en timme kvar.
Så vi drog upp till min lägenhet så att jag fick packa om mina väskor.
Väldigt skönt för sen så kunde jag iaf bära dom :P

Sen drog vi ner till stationen igen och mamma hjälpte mej upp på tåget.
Guud vad jag älskar min mamma. Jag vet inte hur jag skulle klara mej utan henne!

Så då sitter jag äntligen på tåget. Håller på att somna typ heela tiden :P
Och när jag kommer till Gävle så kommer ju nästa jävla problem. SJÄLVKLART!
Jo men då är det ju så att tåget jag skulle med på skulle gå om typ 1½-2 timmar.
Knappast att jag skulle sitta där och vänta i 2 timmar liksom.
Jag ringer Susanne(praktiken) och säger detta och hon går då in på sin data för att kolla andra alternativ. 
(haha Susanne gick in på datan för att kolla tider typ 3 gånger åt mej idag, vadå schysst männsika:P) 
Hon ser att det ska gå ett regionaltåg om ca en 40 minuter. 
Och jag, feg som jag är, fick ju panik och tänkte "regionaltåg? jag har aldrig åkt regionaltåg! hur funkar det? måste man köpa biljett? vart gör man det? Hur säger man?" Ja för då man har socialfobi så får man massa sånna tankar och man vet inte vart man ska ta vägen och man får panik och allt bara låser sig. 
Men jag var ju tvungen liksom.
Så jag gick in på pressbyrån och köpte en macka och då passa jag på och fråga han i kassan om han visste vart jag kunde fråga nånstans. 
Ja då sa han att jag skulle bort till SJ och då gick jag ju dit. 
Fråga om man behövde biljett och jadijada och så köpte jag en biljett då da. 
Asså visst ni kanske tycker att jag är töntig som tycker det är läskigt. Men det skiter jag i, för det är något jag har problem med och då blev/blir jag väldigt stolt när jag klarar det.

Ah men sen så åkte jag iaf med regionaltåget som gick från Gävle 11.02 och jag var framme i Uppsala 11.51 :) 
Ja egentligen så skulle jag ju åka buss hem till dom men eftersom det blev så mycket krångel så sa hon att hon hämtade mej inne i uppsala istället, vilket jag blev väääldigt glad över. 
Så då mötte Susanne mej där. Sen drog vi till Maxi för att handla lite. 
Å jädrar vad hon pratar :P hahha så roligt.. 

Ah sen när vi kom hem till dom då så fick jag hälsa på alla hundarna.  
Jättehärliga hundar men bara ett problem. 
Jag är allergisk mot olydiga hundar. Och i detta hus finns det ungefär 10st, så min allergi har brutit ut helt och hållet :P 
De skäller, de biter i händerna och i kläderna och de hoppar heela tiden och en hoppade upp på bordet.  

Men nu när jag varit här i några timmar så har jag lugnat ner mej och jag älskar hundarna. 
Speciellt valparna och Isak. Eller ah alla är fina på sitt sätt.  

Idag så har vi avmaskat valparna och så var jag ute och promenerade med deras Bracco BARON! Urgullig hund, jättespeciell^^

Satt ganska nyss och gosa med typ 7 valpar på 7veckor.  ååååh gud vad jag vill ha en valp, en taxvalp


Om ett tag så ska alla hundar ut igen, så jag får sitta här ett litet tag till :) 

(Föresten om någon vela veta så är Susanne och hennes man Mats föräldrar åt Malin som  jobbar i djurhuset:P Lite komiskt. Ah jag riktade detta till de som vet vem Malin är ^^) 


Ah imorgon så ska vi åka till Enköping och skulle köpa eller sälja nå foder, hängde inte med riktigt vad hon sa men iaf. 


Ah vi får höras senare. 
Jag lever iaf x)


Heeeeeeeejs

 

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men vilken tur att du övelevade, även om du var döenade ett tag där, kan jag tänka mig ;p Men de va bra gjort utav dig mooi :) mysis är mycket stolt. hihi

2009-01-19 @ 19:55:30
URL: http://hannaborjeson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0