>rubrikfantasibrist<

jahapps nu sitter jag här, igen.

Är trött men så sugenpå att kolla på film och så kollar man på klockan och borde egentligen sova men åhhh jag vill inte. Jag orkar inte xP


En dag när jag var ute med AxA så mötte jag en gubbe som var ute med sin hund.
AxA började självklart skälla på dom.
Jag försökte få tyst på AxA som vanligt.
När jag äntligen fått na tyst och bara gått ner på ett morra-och-resa-ragg stadie så säger gubben "det där skötte du bra." 
Sedan säger han en mening som totalt fastnat i huvet på mej.
"Man får den hund man förtjänar."

Den meningen tänker jag ofta på.
För det stämmer ju jävligt bra.
Sen undrar jag om man kan jämföra det med något annat.
T.ex. Man får de vänner man förtjänar, man får sin flick/pojkvän man förtjänar, man får de barn man förtjänar.

Och i mitt fall så känns det som att det stämmer.
Vad gäller AxA och hennes skällande stämmer det jävligt bra iaf.
För att få stopp på det, måste jag bli säkrare i mej själv, att våga!
Och det är ju verkligen något  jag måste kämpa med.  
Så då har jag liksom AxA som ett hjälpmedel.
Att visa att liksom man kan inte vara en bra ledare om man inte är säker i sig själv!


Visst om man har t.ex. vänner som beter sig som skit mot en så kanske just det inte är någe bra, men det kanske finns något långt därinne som visar att det är något man kan ta lärdom av och bli bättre av själv.

Ah bara något jag brukar tänka på emellanåt.

Och den där gubben, han träffa jag igen för bara någon vecka sen.. och då skällde bara AxA typ en gång.
Och då sa han något i stil med "Så duktig ni har blivit" eller "det tar sig" eller ah jag kommer inte ihåg ordagrannt men iaf att hon blivit mycket bättre och då kände jag mej riktigt stolt. För då betyder ju det att jag har växt. :D

Tack gubbe! ^^

Neh nu ska jag nog kolla lite på film iaf. 
Harebäst 

sov gott  :)

Tuva + första vappenGulligt.Både pluttisarna

Kommentarer
Postat av: carrons

oh, det är sånna där småsaker som gör en som mest glad!:')

2009-01-30 @ 07:43:51
URL: http://carrons.webblogg.se/
Postat av: Frida

Jag tycker det är coolt att en total främling kan komma och säga nånting som man sedan kommer ihåg typ hela livet:) kraaam!!

2009-01-30 @ 22:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0