tillökning x2 :)

tjohejsan

Idag gick man upp klockan nio ^^ så jävla gött!
Fast vaknade kvart i nio av att Arne skicka sms.

Det har varit full rulle idag.
Har fasen inte tagit det lugnt alls.
Förmiddagen var som vanligt, göra rent hos valpan o.s.v

sen vid tolv så skulle Susanne och Mats åka in till Uppsala för att fixa pass.
Så då skulle jag var själv här hemma och hålla koll på Tuva(som skulle valpa)
Jag var bara lite nervös :P
Fatta vilket ansvar hon gav mej då, hon kunde liksom sätta igång vilken minut som helst.. och då drog dom :P
Men ah hon höll på å bädda och såg inte riktigt road ut av omgivningen så jag tog upp na till badrummet, där hon skulle valpa då.
Så satt jag där med henne så att hon skulle bli lite lugn.
Hon bädda, och "grymta", hon bädda och hon bädda lite till.
Susanne ringer och frågar hur det går och jag säger att jag tagit upp na.
Hon frågar om hon börjat få värkar och då fick hon nej som svar. Sen lägger vi på och efter bara typ en minut så börjar hon få värkar(!) PANIK :P
Jag ringer upp Susanne och hon liksom bara säger VI KOMMER!
Tuva krystar och stönar..
Susanne ringer strax igen och frågar hur det är och säger hur jag ska göra ifall det hinner komma en valp innan hon kommer. Att jag ska hämta handdukar och att det viktigaste är att valpen kan andas.
Men det var bara 9 minuter kvar tills de var hemma, så jag tänkte att ja med så långt har hon inte kommit.

Så efter en stund så kommer Susanne och Mats hem.
Hon börjar koka saxar och etc.
Hämtar handdukar och handskar och desinfektionsmedel.
Sen satt vi bara och vänta.
Vid 15.00 anlände den första valpen.
Sedan så vart det till att vänta och vänta.
Susanne gick ner för att fixa lite mat och jag satt och höll koll.
Tuva pysslade om sin lilla valp.

Jag gick ner för att hämta lite mat, sedan upp och satte oss i vardagsrummet för att äta lite.
sedan när vi precis ätit klart. så börjar hon få värkar igen.
Så det blev till att sätta sig där igen. Fast denna gång gick det mycket fortare. plopp så var den ute ^^
sen fick jag återigen sitta och hålla koll.

Det blev bara 2 valpar.

Lite kul, igår när vi åkte till veterinären så sa Susanne att "Ja med den oturen jag brukar ha så blir det säkert två röda hanar"  Hahah.. och gissa vad det blev(!) två röda hanar!! Hahah så jävla kul.




Morgondagen blir spännande!
Först är det allt vanligt jag brukar göra med hundarna.
Men också så ska jag planera in en hemresa, sen så ska kanske Arne komma hit.
Sen så kommer det en famlij som ska hämta korthårstiken.
Och samtidigt så kommer det komma en familj som ska kolla på "min" valp.
Ja precis "min" valp!!! De ska kolla på henne imorgon och så ska de hämta henne nästa fredag!
Usch så tråkigt, men ajja. It was meant to be!
Körig dag imorgon asså.
Jag vill ju komma hem till pappa så fort som möjligt, men ändå så vill jag vara här när allt folk kommer. Värsta roligt ju!
Men jag kanske ska åka med någon av valpköparna till bussen. Men lite jobbigt att inte veta exakt jue. :P


Neh men gud vilket långt inlägg det här blev :P Men det är ju så mycket att berätta^^

Sen på lördag så ska min pappa hjälpa min bror att flytta så då ska kanske jag och Sanna gå runt och shoppa i Jakan. Ska bli sketa kul :D Plus shopping på Söndag!!
MOA ÄLSKAR ATT SHOPPA!

Jag skriver mer senare.. då jag också satt in bilder på datan från valpingen ^^

Hejjs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0